فیوز مینیاتوری

تفاوت تیپ های فیوز مینیاتوری

تفاوت تیپ های کلید مینیاتوری 

تیپ c ( موتوری ) : تیپ c در زمان مشخص می‌تواند 10 تا 15 برابر جریان نامی ، اضافه بار را تحمل کند ، این تیپ بیشترین کاربرد را در صنعت دارد و مناسب راه اندازی موتور هایی با توان و جریان راه اندازی کم است . همچنین تیپ c به نام تیپ موتوری هم شناخته می‌شود و زمان قطع کردن مدار در آن ها بیشتر از تیپ B  است .

 

تیپ B ( روشنایی ) : همان طور که از نام این تیپ پیداست ، قالبا کاربرد آن در مصارف روشنایی و خانگی است . این تیپ در زمان مشخص توانایی تحمل اضافه بار بین 3 تا 5 برابر جریان نامی را دارد و به کلید های مینیاتوری تند‌کار معروف هستند . اگر قصد خرید کلید مینیاتوری برای استفاده عادی در خانه ، اداره ، مدرسه و… دارید ، تیپ B مناسب خرید شما است .

 

تیپ D ( ترانسفورماتوری) : فیوز مینیاتوری تیپ D مناسب مصارف صنعتی خاص مانند کارخانه ها است که برای راه اندازی موتور ها با توان و جریان راه اندازی بالا استفاده می‌شود . این تیپ در زمان مشخص توانایی تحمل اضافه بار بین 10 تا 20 برابر جریان نامی را دارد و زمان قطع جریان در آن ها از همه‌ی تیپ های فیوز مینیاتوری بیشتر است . این تیپ به نام مینیاتوری خیلی کند‌کار نیز معروف است .

 

تیپ K ( قدرت ) : تیپ k حساسیت بیشتری نسبت به بقیه تیپ های گفته شده در زمان قطع کردن جریان دارد و برای محافظت از مدارات قدرت ( Command and power circuit)  مانند مدار ترانس ها استفاده می‌شود و در زمان مشخص ، جریان اضافه بار را بین 8 تا 10 برابر جریان نامی قطع می‌کند . حساسیت زمان قطع ( تابع برداری اتصال کوتاه ) تیپ k ، بین تیپ C و D است .

 

تیپ Z ( بسیار حساس ) : کلید مینیاتوری تیپ z ، در قطع کردن جریان بسیار حساس است و در زمانی خاص که جریان مدار از جریان نامی فیوز مینیاتوری بیشتر شود و همچنین در هر زمانی که خطایی کوچک در سیتم ایجاد شود ، به سرعت جریان را قطع می‌کند ؛ بنابراین در مدارات با حساسیت بسیار بالا استفاده می‌شود .

دیدگاهتان را بنویسید